objavi na
pozareport.si

forum

Mediji

Sreda, 12. december 2007 ob 23:53

Takole pišite: Tajkuni so koristni za Slovenijo, Janša kriv za inflacijo!
Vojni med Šurlo, ASK in Zdolškom ni videti konca; Demokracija razkriva Markešovo plačo
2007 Pozareport

Odpri galerijo

Novinarji Maga v današnjem javnem pismu protestirajo zaradi "nameravanega političnega prevzema tednika". "Vsiljena diametralno nasprotna uredniška politika bo uničila najpomembnejše, kar Mag predstavlja vse od svoje ustanovitve: drugačen pogled na razmere v družbi od prevladujočega v slovenskem medijskem prostoru," so zapisali novinarji Maga. S tem so se odzvali na torkovo odločitev nadzornega sveta Dela, da za odgovornega urednika Maga predlaga komentatorja Dela Vesa Stojanova.
Jasno je, da gre pri uredniških spremembah na Magu predvsem za "politični prevzem revije oz. glede na že objavljena stališča bodočega odgovornega urednika celo za revolucionarni prevzem," menijo novinarji Maga. Zato so v javnem pismu pozvali slovensko javnost, predstavnike države in civilne družbe, naj jih podprejo v boju zoper politično-kapitalski izbris tednika. "Tudi novinarji Maga imamo po zakonih, ustavi in mednarodnih konvencijah pravico do svobode izražanja, naši zvesti bralci pa do neodvisnega tednika," zaključujejo novinarji. Mag, ki izhaja od leta 1995, je nastal kot odgovor na medijsko enoumje, saj so bila v njej predstavljena stališča iz drugačnega miselnega spektra, ki v drugih medijih niso mogla biti izražena, v pismu navajajo novinarji tednika. "V obdobju pridruževanja Slovenije evroatlantskim povezavam je Mag odločno zagovarjal članstvo tako v EU kot Natu. Kandidat za novega odgovornega urednika Veso Stojanov je denimo v svojih člankih Natu nasprotoval, poleg tega izhaja iz drugega miselnega kroga kot dosedanji bralci Maga," navajajo novinarji Maga. "Čeprav je Mag v času svojega izhajanja zamenjal tri lastnike oziroma izdajatelje, se njegova uredniška politika ni spreminjala. Časopisna hiša Salomon 2000, ki je Mag odkupila od podjetja Interdata, je bila celo ponosna na to, da lahko izdaja tednik s politično relevantnimi vsebinami in mnenji. Podobno stališče je ob nakupu revije imela tudi takratna uprava Dela pod vodstvom Tomaža Peroviča, ki Magu ni odrekala pravice do avtonomije in izražanja različnih političnih stališč," so zapisali. Novinarji Maga poudarjajo, da se je pod sedanjim lastnikom prodaja tednika povečala za približno polovico. "Največji porast smo zaznali prav v obdobju, odkar je njeno urejanje prevzel Silvester Šurla. Prodaja zadnjih številk je presegla 14.000 izvodov, kar je glede na razmere na trgu političnih magazinov izjemen uspeh. Očitno pa to ni prepričalo članov nadzornega sveta Dela, da bi urednika, ki se je že izkazal za uspešnega, potrdili za odgovornega urednika Maga," ocenjujejo podpisani člani Magovega uredništva, Igor Kršinar, Brigite Ferlič Žgajnar, Nenad Glücks, Biserka Karneža Cerjak in Silvester Šurla. V pismu javnosti med drugim opisujejo tudi politične pritiske, ki naj bi jih na v.d. odgovornega urednika Šurlo izvajala predsednica nadzornega sveta Andrijana Starina Kosem in podpredsednik Stojan Zdolšek. Navajajo, da sta nadzornika izražala pripombe glede nekaterih prispevkov in intervjuvancev ter zahtevala drugačno politično vsebino. "Zlasti so ju motili članki o spornih menedžerskih odkupih podjetij, o preobratu v aferi Sova, intervju s predsednico LDS Katarino Kresal in koprskim županom Borisom Popovičem," so zapisali. Navajajo tudi, da je Starina Kosmova Šurli dejala, da "so tajkuni koristni za Slovenijo in bi morali na Magu za inflacijo najbolj okriviti predsednika vlade Janeza Janšo, ne pa trgovske verige Mercator". Zahtevala naj bi celo, da pišejo članke proti Janševi vladi. "Sodu je izbil dno zelo odmeven intervju s predsednikom vlade Janezom Janšo v Magu, v katerem je za sporno prodajo Mercatorja obtožil predvsem Andrijano Starina Kosem, ki je bila takrat njegova državna sekretarka in predsednica nadzornega sveta Kapitalske družbe. Prav na dan, ko je izšel omenjeni intervju, se je nadzorni svet sestal na izredni seji in objavil javni razpis za novega odgovornega urednika Maga," so zapisali novinarji. Razpis je bil po njihovi oceni farsa, saj je bilo že vnaprej znano, da gre za kaznovanje uredništva, ker se je uprlo pritiskom, in da bo izbran kandidat, ki bo izpolnjeval želje nadzornega sveta: "Ko je Šurla javno opozoril na politično motivirane pritiske, ki sta jih nad njim izvajala Kosmova in Zdolšek, mu je bilo sporočeno, da on že ne bo izbran."

Jutri pa naj bi nad odgovornega urednika Dela Janeza Markeša ponovno udaril tednik Demokracija. Naši viri trdijo, da se je urednik Demokracije Metod Berlec odločil objaviti znesek Markeševe mega mesečne buto plače, ki menda znaša nekaj več kot 19.000 evrov. Dobro obveščeni še trdijo, da naj bi odstopljeni predsednik uprave Dela Danilo Slivnik zavrnil podpis Markeševe pogodbe s takšno plačo, potem pa naj bi Markeš do pogodbe prišel s pomočjo ASK in Zdolška.
nalagam...

Sorodne vsebine

Galerija slik

Teme
Vesa Stojanova Tomaža Peroviča silvester šurla Igor Kršinar Brigite Ferlič Žgajnar Nenad Glücks Biserka Karneža Cerjak silvester šurla Andrijana Starina Kosem stojan zdolšek Katarino Kresal Borisom Popovičem Janeza Janšo Janeza Markeša Metod Berlec danilo slivnik

objavi na pozareport.si

Zadnji komentarji

điđimiđi

2018-10-14 20:18:01


premalo

Prijatelji

NAJBOLJ OBISKANO

Takole pišite: Tajkuni so koristni za Slovenijo, Janša kriv za inflacijo!